Resposta oficial dels Castellers de Vilafranca arran de la polèmica generada després de participar a l’acte de presentació dels nous continguts audiovisuals deLa Xarxa i Movistar+

El passat dilluns 6 de juny, un grup de GreenTowers dels Castellers de Vilafranca va participar en l’acte de presentació de la nova plataforma que la Xarxa de Televisions Locals tindrà a Movistar+ i que estarà estretament vinculada al món casteller.

Durant l’acte privat -i a petició de l’organització– els castellers van realitzar diferents estructures amb les camises d’assaig que, en el marc del conveni de col·laboració en vigor des de la passada temporada entre aquestes dues entitats, incorporen el logotip de La Xarxa a l’esquena. D’acord amb el format de demostració pactada amb l’organització, no es van dur a terme castells de forma convencional, sinó que es van alçar incomplets.

Els Castellers de Vilafranca lamentem no haver fet ús del casc en els dosos i la cassoleta, motiu pel qual demanen disculpes a les colles castelleres i al món casteller en general, per incomplir una de les normes bàsiques de seguretat i de la qual ens som un dels pioners i uns acèrrims defensors.

Creiem que dels errors n’hem de fer un aprenentatge i n’estem segurs que així serà.

Ens posem a la vostra disposició per qualsevol aclariment que calgui.